vrijdag 11 april 2014

We zitten in de helft!

Wat gaat de tijd snel! Zes weken zijn nu al voorbijgevlogen en dat wil zeggen dat we in de helft zitten.
Het was een drukke week op school.
De examens waren afgelopen en de lessen gingen weer van start.
Ik vind het nog steeds vermoeiend om hier les te geven. Elke keer opnieuw duurt het wel zo'n kwartier voor iedereen één potlood en één papier heeft. Daarom probeer ik zelf potloden en papier mee te nemen voor de kinderen. Zo gaat het al een stuk sneller!
Omdat de kinderen hier soms op een erg saaie manier leskrijgen probeer ik mijn lesjes wat speelser te maken. Niet altijd eenvoudig natuurlijk want dat zijn ze niet gewoon! Maar ik merk wel dat de kinderen er van genieten en dat is fijn. :)
Ik geef nog steeds Engels en wiskunde, misschien dat ik volgende week eens iets anders probeer.

De school heeft een dierentuin en de geiten lopen er gewoon vrij rond. Niet slim dus om mijn papieren achter te laten want geiten eten alles... 
Lesje wiskunde! De actie kwam daarna nog...
Op dinsdag gingen we mee op uitstap met grade 6 naar een "science lab". We kregen een T-shirt van de school! 


In de namiddagen gaven Sarah en ik workshops aan de leerkrachten over movement breaks.
Movement breaks zijn momentjes die je in de klas kan invoeren om de concentratie van de kinderen te verhogen. Op deze school zitten de kinderen van 7.30 tot 16.00 uur op hun stoel. Sarah en ik vonden het een goed idee om dit in te voeren zodat de kinderen af en toe de kans krijgen om eens te bewegen!
Je moet het wel durven zo voor een grote groep Ghanezen praten in het Engels. Maar we brachten het er goed vanaf en de leerkrachten deden enthousiast mee. (Natuurlijk de ene al wat meer als de andere!)



Nog een leuke foto van onze broer. Zo doen ze dat hier. :)



3 opmerkingen:

  1. Amai mijn dochter geeft al les aan leerkrachten, en dan nog in het Engels!!! Straks ben je al zo goed als je papa! Wat een ervaringen allemaal! En zo tof dat we je ervaringen via de blog kunnen mee volgen!
    We zitten inderdaad al in de helft. Maar vandaag was het voor de mama's toch wat minder, want Ann is hier geweest en ze is wel bezorgd omdat Lara blijkbaar ziek is ( ze denken dat het malaria is of buiktyfus), en ze vertelde dat jij en Sarah zich ook niet zo goed voelde (nu aan de foto's zie ik toch niets). Ik hoop dat het allemaal meevalt. Zeker voor Lara. Hopelijk horen we elkaar nog in 't weekend...
    P.S.: wel grappig van dat papiertje, dat komt ervan hé sloddervosje!! Maar ik mis mijn sloddervosje wel hoor !
    Leuke broer heb jij daar , doe hem de groetjes, ook aan Sarah.

    Dikke kus
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo iriske.
    Ja we zijn al de helft voorbij .
    Je bent toch van plan om terug te komen naar België.
    Het zijn zeer mooie foto's die je ons laat zien.
    Dikke kussen van memeke en uw meter Ann.

    BeantwoordenVerwijderen