maandag 7 april 2014

Als het begint te regenen, moet je rennen!

Dit weekend was het de beurt aan onze broer. Hij werd 27 jaar! 
Samed wil binnenkort graag gaan studeren aan de hogeschool. Zijn droom is om leerkracht te worden, maar de applicatie voor de school kost heel wat geld en dat heeft hij niet. 
Sarah en ik besloten om voor zijn verjaardag een deel ervan te sponseren. 
We schreven een mooie brief erbij en onze broer was er van gedaan. Hij schreef ons een heel dankbaar en lief briefje terug en we merkten dat zijn dag niet meer stuk kon! 
Ik weet zeker dat ik het ontzettend moeilijk ga hebben om na deze drie maanden afscheid te nemen van hem! Hij is de meest eerlijke persoon die ik ooit ben tegen gekomen en hij doet zoveel voor ons!

In de avond gingen we iets eten in een Westers restaurantje. We bezochten het stadium van Tamale omdat er een festival werd georganiseerd voor de Ghanese music awards. Het festival was gratis en als er iets gratis georganiseerd wordt, mag je heel Ghana verwachten. Het was er ontzettend druk, maar we hebben genoten van de Ghanese dansmuziek! Spijtig genoeg duurde dat niet voor lang... Plots begon het te waaien en te stormen. De muziek viel uit en iedereen begon als een gek te rennen voor de regen. Samed, onze broer, hield ons stevig vast en we renden naar de taxi. We konden echt niet geloven wat er gebeurde. Een beetje regen en iedereen rent weg. Het lijkt wel alsof ze er allergisch voor zijn! Daar ging ons avondje uit dan... Thuisgekomen moesten we natuurlijk binnen slapen, maar dat vonden we niet erg. Wanneer het regent buiten, koelt de temperatuur af en dat is fijn!



2 opmerkingen:

  1. Dag Iris,
    Wat een ervaringen allemaal! Gelukkig dat je daar zo'n lieve broer hebt hé! (Nu heb je al 3 broers), en dat hij zo goed voor je zorgt.
    Telkens weer opnieuw ontroer je mij met zo'n mooie teksten en foto's!
    Bij ons is het nu Paasvakantie! Ik mis je toch wel hoor, maar ben blij dat je er zo van geniet!!
    Geniet nog van elk moment!

    Dikke knuffel
    mama


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag mama,
    Danku voor al je lieve berichtjes op mijn blog!
    Ik geniet hier inderdaag echt wel!
    Ik mis jou ook !!

    kussjeeeess

    BeantwoordenVerwijderen