vrijdag 4 april 2014

Karimenga

Zaterdag vertrokken Sarah en ik met de trotro(een klein busje) naar Karimenga, een klein dorpje niet ver van Bolgatagna.
Daar spraken we af met andere vrijwilligers uit Belgiƫ en Nederland.
Karimenga is ontzettend rustig gelegen! We konden er lekker relaxen en genieten van de stilte.
Er werd heerlijk gekookt voor ons en we dronken lekkere sangria met vers fruit. Hmmm....
In de avond organiseerden Casper en Sven een muziekquiz. Een Zweedse en twee Duitse vrijwilligers vergezelgden ons. Natuurlijk heeft mijn groep gewonnen... :)
Het werd een super gezellige avond. De eigenaars van het questhouse vonden het mooi om te zien hoe we ondanks het feit dat we in een ander continent zitten elkaar weer terug vinden!
Na het lange feesten en dansen, sliepen we met de andere meisjes op het dak onder de ongelooflijk prachtige sterrenhemel.




De volgende ochtend vertrokken Sarah, Lara, Marine en ik naar Bolga.
Bolga is een echt boerengat in vergelijking met Tamale... Het is er veel rustiger en er is niet zo'n druk verkeer.
Lara en Marine lieten ons hun plekje tonen. We maakten kennis met hun gastfamilie en kregen een rondleiding. We merkten meteen dat zij heel anders wonen dan ons. Ze hebben een douche, een toilet, een koelkast,... Heel veel luxe dus in vergelijking met ons! Maar stiekem vonden Sarah en ik ons plekje midden in de Afrikaanse natuur wel leuker!
We aten onze lunch in een gezellig restaurantje waar we natuurlijk zo'n drie kwartier op ons slaatje moesten wachten. Maar dat zijn wij hier ondertussen al heel gewoon en we storen er ons niet aan!
Tegen de vroege avond vertrokken Sarah en ik terug naar Tamale met de trotro.
Een man naast mij viel in slaap met zijn hoofd op mijn schouder... Grappig!
In Tamale begon het stilletjes te regenen, maar onze broer kwam ons al snel ophalen met zijn motorbike.
In de nacht sliepen we weer buiten en werden we wakker door een hevige windstorm! Onze broer kwam ons waarschuwen voor de regen en dus gingen we binnen verder slapen. De volgende dag regende het nog steeds en besloten we om thuis te werken voor school in plaats van er naar toe te gaan.

Ondertussen zitten we hier al een maand! Wat gaat het snel!

Lieve groetjes!





7 opmerkingen:

  1. Dag mijn lieve dochter,

    Wat een mooie foto! Jullie genieten daar echt wel zo te zien ( en te horen)!
    Groetjes aan iedereen ( Marine, Lara, Sarah..)

    Mama
    Je hebt ook de groetjes van enkele kinderen uit het 6de !
    P.S.: Clare wil jou ook graag een berichtje sturen, maar het lukt haar niet...??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Iris





    Je mama heeft me je blog doorgestuurd en ik had gisteren een bericht gemaakt maar kon het niet versturen.


    Lars had het vandaag op jullie computer uitgelegd en dan lukte het.


    Nu thuis heb ik het al 2 keer geprobeerd maar in plaats van te verzenden wordt het gewist.


    Je mama moet het maar in mijn naam verzenden.





    Wat een mooie foto's en een leuk verslag.


    Je doet het daar goed en hebt precies een leuke vriendin bij.


    Ik ben heel jaloers op jou want tijjdens mijn opleiding bestond dat nog niet.


    Geniet nog van je tijd ginder want dat zal je je hele leven onthouden.


    Dikke kus, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karina,

      Bedankt voor je lieve berichtje!

      Inderdaad heel spijtig dat dat toen nog niet bestond!

      Ik ben blij dat ik deze kans gekregen heb en ik geniet er elke dag van.

      Tot binnenkort!

      zonnige groetjes, Iris!

      Verwijderen
  4. Dag Iris

    Ik heb met veel plezier je blog gelezen. Ik stel mezelf graag even voor. Mijn naam is Lien, ik ben 17 jaar oud, woon in Belgiƫ en over een kleine maand vertrek ik voor drie weken naar Ghana, meer bepaald naar Agona Swedru. Elke dag zal ik helpen in het schooltje van een weeshuis in Gomoa Abaasi. Ik las dat jij al heel wat ervaring hebt in het lesgeven in Ghana. Zou ik je daarover een paar vragen via mail mogen stellen? Ik zit namelijk boordevol spanning en wil mijn vertrek goed voorbereiden! Maar ik heb er ook ongelofelijk veel zin in!

    Groetjes
    Lien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Lien,

      Natuurlijk hoor, geen probleem.
      Misschien is het beste dat je me toevoegd op fb?

      Groetjes

      Verwijderen